Zaczarowane Królestwo i Ścieżka Przeznaczenia, czyli dodatki do Seasons

Seasons: Zaczarowane Królestwo i Ścieżka Przeznaczenia

TYP GRY: dodatek
LICZBA GRACZY: 2-4
ścieżka przeznaczeniaCZAS GRY: ok. 1 godziny
zaczarowane królestwoZAWARTOŚĆ PUDEŁEK:
Zaczarowane Królestwo - 50 kart, 12 żetonów zdolności specjalnych, 16 żetonów energii, 2 znaczniki Kruka, znacznik pierwszego gracza, 7 znaczników zmniejszonych zasobów, 2 pola Zaczarowanego Grymuaru
Ścieżka Przeznaczenia - 62 karty, 6 żetonów zdolności specjalnych, 2 znaczniki Zamknięcia i 2 znaczniki Uwięzienia, kość przeznaczenia, 20 znaczników punktów przeznaczenia
CENA: ok. 100 zł łącznie

Czarodzieje z królestwa Xidit ponownie spotykają się na Turnieju 12 Pór Roku. Uzbrojeni w nowe czary i sztuczki, które mają pomóc im w wygraniu Turnieju i zdobyciu tytułu Arcymaga.

Co nowego wprowadzają dodatki?

1. Nowe karty
Wśród kart, które znajdziemy w pudełkach, znajduje się wiele nowych magicznych przedmiotów oraz kart kompanów. Wśród nich jest kilka ciekawych pozycji, jak np. Latarnia Mesodae, która może dać nam wiele punktów, ale zabiera nam jedno miejsce do przechowywania znaczników energii lub karta Zaczarowanego Grymuaru, która z kolei może nam zwiększyć liczbę przechowywanych energii do 10. Jest także Kruk Uzurpator, dzięki któremu możemy skopiować efekt działania dowolnej karty przeciwnika.
seasons karty

Niektóre z nowych kart wprowadzają do gry dodatkowe znaczniki. Dodatkowo, w dodatku Zaczarowane Królestwo możemy znaleźć kilka kart identycznych, jak w wersji podstawowej gry, jednak z drobnymi modyfikacjami, które mają usprawnić działanie tych kart.

2. Żetony umiejętności specjalnych
seasons planszaNiektórzy gracze, grający tylko w podstawową wersję Seasons czasem zastanawiali się do czego ma służyć dziura, która znajduje się na planszy każdego z graczy. Zwykle, po prostu, lądowała tam wybrana w danej turze kość, ale dodatki częściowo rozwiązują tę zagadkę wprowadzając żetony umiejętności specjalnych. Czemu częściowo? Bo żetony, które zostały stworzone, aby wpasować się w ten otwór nie mieszczą się do niego! Trzeba je wciskać na siłę, a następnie siłą wydobywać, co może skończyć się uszkodzeniem żetonu lub planszy, zatem bezpieczniej jest nadal w otworze trzymać kości, a żetony trzymać gdzieś obok. No ale w żetonach nie chodzi tylko o to, żeby je wepchnąć do jakiejś dziury w planszy - mają one też praktyczne zastosowanie, choć moim zdaniem niezbyt udane. Gracze, na początku gry losują po 3 żetony, a następnie, już po fazie wyboru kart z tych trzech wybierają po jednym, którego mogą użyć w trakcie gry, zyskując jakiś bonus. Jednak, niestety, są to bonusy tak bardzo różne od siebie, że zwyczajnie może się okazać to niesprawiedliwe, bo jeden gracz zyskuje sporo na swoim bonusie, a drugiemu może się nawet nie opłacać go używać.

3. Karty Czarów 
Dodatki wprowadzają w sumie 20 kart, nazywanych Kartami Czarów, które mają zadanie wprowadzić w grze pewne zamieszanie i zmienić na czas jej trwania jakąś zasadę np. ilość kart, z których na początku mamy stworzyć talię. Jest to ciekawy sposób urozmaicenia rozgrywki, zwłaszcza dla osób, którym trochę znudziło się granie na podstawowych zasadach. Karty Czarów są różne - ciekawsze i mniej ciekawe. Osobiście najbardziej lubię dwie karty z dodatku Ścieżka Przeznaczenia, które wprowadzają do gry...

4. Kość Przeznaczenia
seasons kośćJest to dodatkowa czarna kość, z której możemy skorzystać wówczas, gdy nie chcemy wykonywać
akcji zgodnie z wybraną kością pory roku. Dzięki niej, standardowo, możemy uzyskać energię, kryształy i moc przywoływania, a poza tym dodatkowe punkty przeznaczenia (symbolizowane przez specjalne żetony). Mogą one przeważyć szalę zwycięstwa, ponieważ gracz, który zbierze ich najwięcej, na koniec otrzymuje dodatkowe 20 punktów.

Moje wrażenia:

Osobiście bardzo polubiłam grę z dodatkami, jednak nie wszystkie elementy po równo. Jak już można było się zorientować - zdecydowanie niechętnie używam w grze żetonów umiejętności specjalnych, za to bardzo lubię grę z Kością Przeznaczenia. Nie jestem w stanie jednak ocenić, który dodatek jest lepszy - z jednej strony Ścieżka Przeznaczenia bardzo punktuje u mnie Kością, ale Zaczarowane Królestwo oferuje karty magicznych przedmiotów i kompanów, które moim zdaniem są jednymi z najciekawszych i gra bez nich byłaby uboższa (choć sumując wszystkie karty jest ich na tyle dużo, że te najciekawsze mogą w trakcie gry nie wystąpić w ogóle). Na szczęście dodatki można łączyć z grą podstawową w dowolny sposób i nie zajmować się niechcianymi elementami. Jednak z pewnością warto każdy z nowych elementów wypróbować przynajmniej raz.


Dowiedziałeś się już trochę o dodatkach do Seasons: Pory roku, ale nie wiesz nic o grze podstawowej? Zapraszam do przeczytania poprzedniego wpisu pt. "Wielki Turniej 12 Pór Roku, czyli Seasons"!

Komentarze